• Αρχική
  • Συνεργαζόμενα Τμήματα
    • Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικίας, ΕΚΠΑ
    • Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
    • Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, ΠΘ
    • Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών, ΠΔΑ
  • Οργάνωση
    • Διοίκηση και Λειτουργία
    • Διδάσκοντες
    • Εσωτερικός Κανονισμός
    • Δήλωση Πολιτικής Ποιότητας
    • Εσωτερική Αξιολόγηση
    • Κανονισμός Ακαδημαϊκού Συμβούλου
    • Κανονισμός διαχείρισης παραπόνων και ενστάσεων
    • Απολογισμός του ΠΜΣ 2005-18
  • Μαθήματα
    • Επιλογής
    • Υποχρεωτικά
    • Διπλωματική Εργασία
    • Περιγράμματα Μαθημάτων
    • Οδηγός Σπουδών
  • Έρευνα
    • Δημοσιεύσεις
    • Διπλωματικές Εργασίες
  • Βιβλιοθήκη
    • Βιβλιοθήκη Δ.Π.Μ.Σ.
    • Κατάλογος Βιβλίων
    • Κατάλογος Διπλωματικών
  • Ανακοινώσεις
    • Γραμματείας
    • Χρήσιμα έντυπα
  • Εκδηλώσεις
  • Σύνδεσμοι
  • Επικοινωνία
  • EN

Τζέλα Βαρνάβα-Σκούρα

Ομότιμη Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ

Γνωστικό Αντικείμενο: Παιδαγωγική στο σχολείο με έμφαση στις ψυχοκοινωνικές διαστάσεις της σχολικής επίδοσης

τηλ:
e-mail:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. / Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
url: www.ppps.ecd.uoa.gr


Ακαδημαϊκές Πληροφορίες

Σπουδές

  • Doctorat de Troisième Cycle en Psychologie, Université Paris X – Nanterre Θέμα: Les apprentissages cognitifs chez les enfants de milieux défavorisés: comparaison des effets d’ un programme opératoire et d’ un programme linguistique
  • Diplôme Générale de Psychologie de l’ Enfant, Université de Genève
  • Diplôme Spécial de Psychologie Appliquée à l’ Éducation, Université de Genève
  • Licence es Sciences de l’ Éducation – Mention Psychologie, Université de Genève

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

  • Κοινωνιοψυχολογικές προσεγγίσεις στην πρόληψη και την προαγωγή της σχολικής επιτυχίας.
  • Σχέσεις νοημοσύνης και δημιουργικότητας στην παιδική ηλικία
  • Η ανάπτυξη κοινωνικών εννοιών στην πρώιμη παιδική ηλικία
  • Εγγραμματισμός στην πρώιμη παιδική ηλικία
  • Η ερευνητική διάσταση στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών
  • Εκπαίδευση ενηλίκων

Μαθήματα

Προπτυχιακά

  • Ψυχοκοινωνικές διαστάσεις της σχολικής επίδοσης
  • Εγγραμματισμός και παιδαγωγικές πρακτικές στην πρώιμη παιδική ηλικία
  • Μεθοδολογία της έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες με έμφαση στις επιστήμες της αγωγής

Μεταπτυχιακά

  • Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας
  • Η μιντιακή κουλτούρα των παιδιών

Ακαδημαϊκή σταδιοδρομία

Ακαδημαϊκές θέσεις

  • Καθηγήτρια στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2000-2011), Πρόεδρος ΤΕΑΠΗ, 2003-2005. επίσης Πρόεδρος της Ειδικής Διατμηματικής Επιτροπής του Διατμηματικού Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Σπουδών «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση» (2005-2011)
  • Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1992-2000) και Κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, 1993-1996.
  • Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (1989-1993, 1996-2000).
  • Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1985-1989) και Αναπληρώτρια πρόεδρος Τμήματος 1987-1989.
  • Επισκέπτρια Καθηγήτρια, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1986-1994).
  • Visiting Lecturer, Royal College of Art (1977-1984).
  • Lecturer (part time), Brunel University (1977-1981).
  • Project Director (1979-1982) and Research Officer (1975-1979), Sociological Research Unit, Institute of Education, University of London.
  • Research Officer, Research and Statistics Unit, Inner London Education Authority (1969-1972).
  • Research Assistant, Unit of Economic and Statistical Studies in Higher Education, University of London (1967-1968).

Επιστημονική Ευθύνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

Επιστημονική υπεύθυνη για την εκπόνηση Παιδαγωγικού Προγράμματος  Παιδικών Σταθμών,” http://www.ppps.ecd.uoa.gr ΕΑΠΗ, ΕΚΠΑικs.ecd.uoa.gr)r program on the development of a pedagogical program for the ECEC institutionserior., (2008-2009)  (2008-2009),ΤΕΑΠΗ, EΚΠΑ, ανάθεση από το  Υπουργείο Εσωτερικών

Επιστημονική υπεύθυνη ελληνικής συμμετοχής  στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την μελέτη EuroPEP: «Οι πολιτικές εκπαιδευτικής προτεραιότητας στην Ευρώπη» (2007-2009), με υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπή  (δράσεις 6.1.2. και 6.2 Πρόγραμμα Socrates 2, DG EAC: «Activités générales d’observation, d’analyse et d’innovation», Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Επιστημονική υπεύθυνη του Διαπανεπιστημιακού και Διατμηματικού μεταπτυχιακού Προγράμματος «Τεχνολογίες  της Πληροφορίας και της Εοπικοινωνίας για την Εκπαίδευση»(2005-2006), ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ, με υποστήριξη από το ΕΚΤ, ΕΠΕΑΚ ΙΙ.

Επιστημονική υπεύθυνη του Προγράμματος «Σχεδιασμός και Άμεση Εφαρμογή Πιλοτικών Προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας», «Εξάπλωση της Εφαρμογής των Πιλοτικών Προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας», «Καταπολέμηση της Σχολικής Αποτυχίας και Διαρροής με Εναλλακτικές Μορφές Μάθησης»( (1996 -2000), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης , ΕΠΕΑΕΚ Ι (Ενέργεια 1.1δ).

Επιστημονική υπεύθυνη επιμορφωτικού προγράμματος «Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής», (1990-1993),  πρόγραμμα EUROFORM, υποστήριξη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, EOK  και το  Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Επιστημονική υπεύθυνη της μελέτης: «Recherche-action dans le domaine de la lute   contre l’ analphabetisme. Sensibilisation des enseignants sur l’ education de base des enfants et des adultes» (1989-1990) META (Μελέτες Τοπικής Ανάπτυξης)   με  υποστήριξη   από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων  (Task Force «Resources Humaines», Education, Formation et Jeunesse, (Convention No 89-00 ANA-160/GR).

Επιστημονική υπεύθυνη της μελέτης με θέμα: Etat de l’art et inpact des nouvelles technologies de l’infornation appliquées aux bibliothèques et à leurs différentes fonctions – Grèce  (1986), ΜΕΤΑ (Μελέτες Τοπικής Ανάπτυξης), με υποστήριξη από την DG XIII, EOK.

Επιστημονική υπεύθυνη συμμετοχικής μελέτης στον νομό Κοζάνης: Προπαρασκευαστική μελέτη για την πραγματοποίηση ολοκληρωμένης αναπτυξιακής ενέργειας στο νομό Κοζάνης, (1983-1985), ΜΕΤΑ (Μελέτες Τοπικής Ανάπτυξης) υποστήριξη από το ΕΚΤ, ΕΟΚ

Αξιολογήτρια των δράσεων της Λαϊκής Επιμόρφωσης, (1981-1982) ΥΠΕΠΘ.

Δημοσιεύσεις

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα, Βασίλης Γιαλαμάς, Μαρία Ραγκούση, Μαρία Σφυρόερα (2022). Διδάσκοντας εξ αποστάσεως στον καιρό της πανδημίας Covid-19, Εμπειρίες Εκπαιδευτικών. Εκδόσεις Παπαζήση.

Antoniou Lia, Varnava Skoura Gella και  Salgado Lucilia (2011). Approches préventives pour réduire l'échec scolaire. Interventions précoces et scolarisation préprimaire, στο M. Demeuse, D. Frandji, D. Greger, J.-Y. Rochex (επιμ.). Les politiques d’éducation prioritaire en Europe. Tome II  - Quel devenir pour l’ égalite scolaire? ENS Editions.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα  (επιμ.) (2009). Πρόγραμμα για την καλλιέργεια, την αγωγή και τη φροντίδα παιδιών προσχολικής ηλικίας, επιστημονική επιμέλεια-συντονισμός προσαρμογής για την ελληνική έκδοση γερμανικού προγράμματος και κεντρική ιδέα - επιστημονική επιμέλεια εκπαιδευτικής ιστοσελίδα: http://www.ppps.ecd.uoa.gr. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Varnava Skoura Gella, Vergidis Dimitris και Kassimi Chryssa (2008). Les politiques d’ éducation prioritaire en Grèce, στο Les politiques d’ éducation prioritaire en Europe, (επιμ.) M. Demeuse, D. Frandji, D. Greger, J.-Y. Rochex, τόμ. I. INRP. Γαλλία. Στα Αγγλικά: Educational Policies and Inequalities in Europe, Palgrave Macmillan (2012) και στα Ελληνικά: Πολιτικές Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας στην Ευρώπη, Εκδόσεις Παπαζήση (2014).

Varnava-Skoura Gella (2008). Au-delà de l’échec : la vie scolaire entre le réel et le possible,  Ville, Ecole, Intégration, Diversité, La notion de réussite, no 152.

Βαρνάβα-ΣκούραΤζέλα (επιμ.) (2008). Παιδαγωγικές δράσεις και διδακτικές προσεγγίσεις σε πολυπολιτισμικό περιβάλλον. Το παράδειγμα του 132ου Δημοτικού Σχολείου(επιμ.) Ντουντούμης-Διάγραμμα. Αθήνα.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα (2006). Πρόλογος στο Μαράτου-Αλιμπράντη, Λ., Τεπέρογλου, Α. & Ι. Τσίγκανου. Το ελληνικό σχολείο με την αυγή του 21ου αιώνα. Εκπαιδευτικές ανάγκες, προβλήματα και προοπτικές. Gutenberg. Αθήνα.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζελα, Βεργίδης Δημήτρης (2004). Απογεύματα Νύχτες και Δύο Καλοκαίρια, Προγράμματα για τη Σχολική επιτυχία, Εκδόσεις Παπαζήσης.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα και Δημήτρης Βεργίδης (2003). Το μετέωρο βήμα μιας προσπάθειας για την ανάπτυξη διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών πρακτικών για την πρόληψη της σχολικής αποτυχίας, στο Βαρνάβα- Σκούρα Τζέλα (επιμ.), Ερευνητικές οπτικές, εκπαιδευτικές προοπτικές. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Βαρνάβα-Σκούρα, Τζέλα, Mary Kalantzis and Bill Cope (επιμ.) (2002). Learning for the Future: New Worlds, New Literacies, New Learning, New People, Common Ground Publishing. Αυστραλία.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα (επιμ.) (1997). Το παιδί και η γραφή. Μια σχέση κλειδί για τη διά βίου μάθηση. Η δομητική προσέγγιση της γραπτής γλώσσας. Πρακτικά του διήμερου συμποσίου για τη γραφή και την ανάγνωση στην πρώτη παιδική ηλικία, 2-3 Δεκέμβρίου 1996, Κέντρο Καινοτομικών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. .

Varnava-Skoura Gella (1995). Recherche-action sur la Prévention de l’Analphabétisme Fonctionnel a l’École Primaire : Vers Une Approche Positive et Intégrée de l’Alphabétisation, Le Journal d’ Alpha,  (ειδικό τεύχος Απρίλιος-Μάιος), Ινστιτούτο για την εκπαίδευση της Ουνεσκο, Αμβούργο, Culture Concepts Publishers, Toρόντο.

Varnava-Skoura G., Vergidis D., Sariyannidou G. & Avgitidou S.  (1994). The Velvendos women’s agricultural and craft cooperative, στο Literacy and Cultural Development Strategies in Rural Areas, Alpha 94, Unesco Institute for Education, Haumburg, Culture Concepts Publishers Τορόντο.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα, Βάσω Βασιλού, Στέλιος Γεωργακάκο (1993). Η Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Ποσοτικά Στοιχεία 1960-1990 με τους, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Varnava-Skoura Gella,  (1992). Support de la Famille dans l’Éducation : Quelques Aspects de la Réalité Grecque, International Review of Education. Unesco.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα (1990). Θέματα γνωστικής ανάπτυξης, μάθησης και αξιολόγησης. Παπαζήσης. Αθήνα.

Varnava-Skoura Gella και  Demetris Vergides (1989). The Prevention of Functional Illiteracy in Primary Schools: Building Supportive Contexts in Writing ─ an Action. Research, στο First Steps in Writing and Reading, (Διεθνές Συμπόσιο 27-28 Σεπτεμβρίου, Ρόδος ), Editions HELIDONI.

Gella Varnava-Skoura (1988). Surprise and Reflective Abstraction. A study of learning. Εκδόσεις Παπαζήσης. Αθήνα.

Varnava-Skoura Gella (1987). Girls in education – Women in the labor force: a comparison of the British and French educational systems and some thoughts on the Greek situation, στο Schulbildung und Gleichberechtigung. Πρακτικά διεθνούς συμποσίου 20 - 21 Ιουνίου 1986. Nexus-Verlag, Φρανκφούρτη.

Dahlberg Gunilla, Holland Janet,  Varnava-Skoura  Gella (1987) Children, Work and Ideology,  Stockholm Institute of Education, Almqvist & Wiksell. Στοκχόλμη.

Varnava-Skoura Gella, Vergidis Dimitris (1986) Un Estado de Emergencia Prevista en la Region Minera de Ptolemaida, in Investigation Participative, Education de Adultos, . Marceo Sociocultural. Μαδρίτη.

Varnava-Skoura Gella (1985) Conflict and surprise in learning, Collected Original Resources in Education 9 (1).

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα, Βεργίδης Δημήτρης, Πρέπης, Άλκης, Έλγκα Χατζοπούλου, Μπαϊτζάρ Γαζαριάν (1985). Παιδικές βιβλιοθήκες σε παραδοσιακά αρχοντικά, Αρχαιολογία 16.

Varnava-Skoura Gella και Demetris Vergides (1985) La Formation en tant que Facteur de Développement Local Intégré: le cas du département de Kozani (Grèce), Azioni Collettive di Formazione e Sviluppo Locale Integrato, CEDE. Frascati.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα και Δημήτρης Βεργίδης (1985). Τα Συμβούλια Λαϊκής Επιμόρφωσης: Αξιολόγηση και Προτάσεις, στο Αποκέντρωση και Λαϊκή Επιμόρφωση. Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης ΥΠΕΠΘ – ΝΕΛΕ Ιωαννίνων. Αθήνα.

Ντεμουντέρ Πωλ, Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα,  Βεργίδης Δημήτρης (1984). Η Λαϊκή Επιμόρφωση στην Ελλάδα. Αξιολόγηση Επιμορφωτικών Δραστηριοτήτων. ΥΠΕΠΘ. Αθήνα. και στα Γαλλικά : L’Éducation Populaire en Grèce, Les Cahiers d’Études du CUEEP 84 (1). Λίλλη Γαλλίας].

Βαρνάβα-Σκούρα, Τζέλα, Βεργίδης Δημήτρης (επιμ.) (1984). Προπαρασκευαστική μελέτη για την πραγματοποίηση ολοκληρωμένης αναπτυξιακής ενέργειας στον Νομό Κοζάνης. Μελέτες Τοπικής Ανάπτυξης, Αθήνα και στα Γαλλικά: Étude préparatoire à la mise sur pied d’ un programme de dévelopment integré dans Département de Kozani με την υποστήριξη του ΕΚΤ, ΕΟΚ.

Varnava-Skoura Gella (1982).  Children’s ideologies social reproduction and change. A cross-cultural study, Sociological Research and Statistics Unit Institute of Education, University of London. Λονδίνο.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα (1978). Αντιλήψεις των παιδιών για τον κοινωνικό καταμερισμό της εργασίας, Σύγχρονα Θέματα 2.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα (1977). Σχέσεις Ανάμεσα στη Νοημοσύνη και τη Δημιουργικότητα στα Παιδιά, Minerva Graeca Medica 5 (1).

Varnava-Skoura Gella (1976). Les Apprentissages Cognitifs chez des Enfants de Milieux Défavorisés : Comparaison d’ un Programme Opératoire et d’ un Programme Linguistique, Enfance 1-2, Ιανουάριος-Απρίλιος.

Varnava-Skoura Gella , Holland Janet (1976). Children’s Understanding of Social Mobility and Economic Returns for Work, Sociological Research Unit/Social Science Research Council 1.

Varnava-Skoura Gella  Development and Evaluation of an Intervention Programme for Socio-economically Deprived Primary School Age Children, Based on Piaget’s Theory ΙΙ (1972). Development and Evaluation of an Intervention Programme for Socio-economically Deprived Primary School Age Children, Based on Piaget’s Theory Ι (1970). Outline for an intervention programme for socio-economically deprived children of primary school age, Based on Piaget’s Theory of Intellectual Development (1968), Research and Statistics Unit. ILEA. Λονδίνο.

Επιστημονική επιμέλεια των μεταφράσεων στα ελληνικά των:

Barton, D. (2009). Εγγραμματισμός. Εισαγωγή στην οικολογία της γραπτής γλώσσας, . Παπαζήσης. Αθήνα.

Olson, D. R. (2003). Ο κόσμος πάνω στο χαρτί. Οι εννοιακές και νοητικές επιπτώσεις της γραφής και της ανάγνωσης. Παπαζήσης. Αθήνα.

Anna Solà i Arguimbau, Marta Selva i Masoliver i Mercè Colli i Cantín (Drac Màgic). (1998) Πώς να βλέπουμε τηλεόραση; Ι. Μυθοπλασία, μτφρ. Ν. Πρατσίνης, Κ. Ζησίμου. Πιλοτικά Προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας. Κέντρο Καινοτομικών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Xavier Opach i Domenech (1998) Πώς να βλέπουμε τηλεόραση; ΙI.Τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, μτφρ. Ν. Πρατσίνης, Κ. Ζησίμου. Πιλοτικά Προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας.Κέντρο Καινοτομικών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Joan Ferrés I Prats (1998) Πώς να βλέπουμε τηλεόραση; ΙII. Η διαφήμιση, μτφρ. Ν. Πρατσίνης, Κ. Ζησίμου. Πιλοτικά Προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας. Κέντρο Καινοτομικών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Curto, Maruny, Lluís, Morillo, Ministral Maribel & Manuel Miralles Teixidó, (1998) Βοηθήματα για τη διδασκαλία και την εκμάθηση του γραπτού λόγου σε παιδιά ηλικίας τριών έως οκτώ χρονών,(3 τομ.) ΥΠΕΠΘ, (ΟΕΔΒ), και ΑΠΘ, Κέντρο Καινοτομικών Προγραμμάτων. 

Εκπαιδευτικό υλικό

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα (2000). Παιχνίδια και όνειρα της καλής παρέας. Ελληνικά Γράμματα. Αθήνα.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα (1985). «Το μαγνάδι» του Δημ. Γρ. Καμπούρογλου, Αρχαιολογία τχ.16.

Varnava-Skoura Gella (1977). How many ? οπτικοποίηση: Voula Cosotopoulos. Longman, Λονδίνο.

Varnava-Skoura Gella,Thanos Skouras (1977). How did Jeremy answer?, εικονογράφηση Jocelyne Pache. Longman. Λονδίνο.

Βαρνάβα-Σκούρα Τζέλα (1975). Δημιουργικότητα και λογικο-μαθηματική σκέψη: Μια σειρά τριών παιχνιδιών. Πολυπλάνο. Αθήνα.

Άλλες πληροφορίες

Ακαδημαϊκές θέσεις

Καθηγήτρια στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (2000-2011) [και Αντιπρόεδρος ΤΕΑΠΗ, 2003-2005] επίσης  Επιστημονική υπεύθυνη και πρόεδρος της Ειδικής Διατμηματικής Επιτροπής του Διατμηματικού Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Σπουδών «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση» (2005-2011)

Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1992-2000) [και Κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής Σχολής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, 1993-1996].

Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (1989-1993, 1996-2000).

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1985-1989) [και Αντιπρόεδρος Τμήματος 1986-1988].

Επισκέπτρια Καθηγήτρια, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1986-1994).

Visiting Lecturer, Royal College of Art (1977-1984).

Lecturer (part time), Brunel University (1977-1981).

Project Director, Sociological Research Unit, Institute of Education,

University of London (1977-1982).

Research Officer, Sociological Research Unit, Institute of Education,

University of London (1975-1979).

Research Officer, Research and Statistics Unit, Inner London Education Authority (19669-1972).

Research Assistant, Unit of Economic and Statistical Studies in Higher Education,

University of London (1967-1968).

Επιστημονική Ευθύνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

Επιστημονική υπεύθυνη του Προγράμματος «Σχεδιασμός και Άμεση Εφαρμογή Πιλοτικών Προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας», «Εξάπλωση της Εφαρμογής των Πιλοτικών Προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας», «Καταπολέμηση της Σχολικής Αποτυχίας και Διαρροής με Εναλλακτικές Μορφές Μάθησης», ΕΠΕΑΕΚ Ι (Ενέργεια 1.1δ) (1997-2000).

Μέλος της συντακτικής επιτροπής του ευρωπαϊκού δικτύου εκπαιδευτικού περιοδικού Children in Europe και επιστημονική υπεύθυνη της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού Παιδιά στην Ευρώπη.(2008-2014) και Επιστημονική ευθύνη του διμηνιαίου εκπαιδευτικού περιοδικού γέφυρες, εκδ. Ντουντούμης, Αθήνα (2001-2011) Επιστημονική υπεύθυνη ελληνικής συμμετοχής  στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα EuroPEP με υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπή  (δράσεις 6.1.2. και 6.2 Πρόγραμμα Socrates 2, DG EAC: «Activités générales d[observation, d’analyse et d’innovation» (2007-2009).

Επιστημονική υπεύθυνη ελληνικής συμμετοχής  στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα EuroPEP με υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπή  (δράσεις 6.1.2. και 6.2 Πρόγραμμα Socrates 2, DG EAC: «Activités générales d[observation, d’analyse et d’innovation» (2007-2009).

Επιστημονική υπεύθυνη για την εκπόνηση Παιδαγωγικού Προγράμματος  Παιδικών Σταθμών (Υπουργείο Εσωτερικών και ΕΚΠΑ 2008-2009).

Επιστημονική υπεύθυνη Επιμορφωτικού Προγράμματος «Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, με υποστήριξη της  Ευρωπαϊκής Επιτροπής Πρόγραμμα EUROFORΜ (1991-1993)

Επιστημονική υπεύθυνη έρευνας-δράσης με θέμα την πρόληψη του λειτουργικού αναλφαβητισμού ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ με υποστήριξη του Κοινωνικού Ταμείου, ΕΟΚ, 1988-1990)

Επιστημονική υπεύθυνη της μελέτης με θέμα «Οι νέες τεχνολογίες στις ελληνικές βιβλιοθήκες», ΜΕΤΑ (Μελέτες Τοπικής Ανάπτυξης), με την υποστήριξη του Κοινωνικού Ταμείου,

ΕΟΚ 1986-1987)

Επιστημονική υπεύθυνη της συμμετοχικής μελέτης στον νομό Κοζάνης με θέμα την ολοκληρωμένη τοπική ανάπτυξη με έμφαση στην επιμόρφωση (Εταιρεία Μελέτης Τοπικής Ανάπτυξης, χρηματοδότηση: Κοινωνικό Ταμείο, ΕΟΚ 1983-1985)

Αξιολογήτρια των δράσεων της Λαϊκής Επιμόρφωσης, ΥπΕΠΘ με υποστήριξη του Κοινωνικού Ταμείου, ΕΟΚ, 1981-1982)

Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (1996-1998)

 

Copyright © Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Τ.Π.Π.Ε. - Υλοποίηση Ε.Π.Ε.Ο.Τ. - 2025 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com