"Χαρτογραφήσεις 21", Εκπαιδευτική Επίσκεψη στην Αίγινα, Εργαστήριο, 23-24/10/2021
"Χαρτογραφήσεις στην Αίγινα", Εργαστήριο, 18/05/2019
"Χαρτογραφήσεις στην Αίγινα", Εργαστήριο, 18/05/2019
"Χαρτογραφήσεις στην Αίγινα", Εργαστήριο, 18/05/2019
Τελετή Ορκωμοσίας Αποφοίτων του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, 13/5/2019
Τελετή Ορκωμοσίας Αποφοίτων του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, 13/5/2019
Το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, προσκαλεί εκδήλωση ενδιαφέροντος, για την εισαγωγή φοιτητριών/ών στο Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Από τις πρώτες μέρες της πανδημίας Covid-19, στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση επιδιώξαμε να αναπτύξουμε μικρής κλίμακας ερευνητικές δράσεις για να καταλάβουμε καλύτερα τα θέματα και τα προβλήματα που προέκυψαν τοσο από την ξαφνική απαίτηση να λειτουργήσει με διδασκαλία από απόσταση το εκπαιδευτικό μας σύστημα όσο και από τη γενικότερη συνθήκη κοινωνικής αποστασιοποίησης και εγκλεισμού που βιώναμε. Όλοι γνωρίζαμε ή υποψιαζόμασταν τις δυσκολίες που θα προέκυπταν, καθώς ο βαθμός ενσωμάτωσης των ψηφιακών τεχνολογιών στην κοινωνία είναι χαμηλότερος στην Ελλάδα σε σχέση με τις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσηςκαι η επάρκεια στη λειτουργία των δικτύων επικοινωνίας και την κάλυψη των απότομα αυξημένων αναγκών δεν ήταν δεδομένη. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί μας δεν είχαν παρακολουθήσει σε ικανό αριθμό επιμορφωτικά προγράμματα για την εξ απόστασεως διδασκαλία (ΕΑΔ), ενώ είναι γνωστό ότι για να μετατραπεί ένα μάθημα που διδάσκεται με φυσική παρουσία στην αίθουσα σε μάθημα που προσφέρεται με ΕΑΔ, χρειάζεται χρόνος. Ο χρόνος βέβαια δεν υπήρχε: βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης…
Στο πλαίσιο των ερευνητικών δραστηριοτήτων του διιδρυματικού μεταπτυχιακού προγράμματος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση, (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής), σκεφτήκαμε να διενεργήσουμε μια μελέτη με εκπαιδευτικούς που εργάζονται στη δημόσια εκπαίδευση για την πραγματικότητα που διαμορφώθηκε με την υιοθέτηση της Εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας (ΕΑΔ) κατά την περίοδο αναστολής των διδακτικών δραστηριοτήτων με φυσική παρουσία λόγω της έκτακτης ανάγκης εξ αιτίας της πανδημίας από τον κορoνοϊό COVID-19.
Στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το ερωτηματολόγιο και τις οδηγίες για τη συμπλήρωσή του.
Όλα τα δεδομένα θα συλλεχθούν ανώνυμα, θα υποβληθούν σε επεξεργασία και θα οργανωθεί μια ημερίδα, όπου οι εκπαιδευτικοί και η ερευνητική κοινότητα θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν παρεμβάσεις.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συμβολή σας στην έρευνα.
https://forms.gle/ppQqRb6tfgAF2sKi6
Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Επικοινωνίας & Οπτικοακουστικής Τεκμηρίωσης του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση», διοργανώνουν την διημερίδα «Κι όμως κινείται: Αναλώσιμα Σώματα» την Τετάρτη 6 και Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019 στην πόλη του Βόλου.Το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Επικοινωνίας & Οπτικοακουστικής Τεκμηρίωσης του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση», διοργανώνουν την διημερίδα «Κι όμως κινείται: Αναλώσιμα Σώματα» την Τετάρτη 6 και Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019 στην πόλη του Βόλου.
Η επιστημονική διημερίδα έχει σκοπό να προβάλλει σύγχρονες διεπιστημονικές τάσεις και συνέργειες του αnimation, συνδυάζοντας πρακτικές σχεδιασμού με θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές διαδικασίες.Η χρήση των νέων τεχνολογιών, η εμβύθιση σε περιβάλλοντα εικονικής πραγματικότητας, η πολλαπλότητα των σωμάτων - ψηφιακών, φυσικών και συμβολικών - και η αφηγητική γλώσσα του animation συμβάλλουν στην ανάπτυξη σύνθετων καλλιτεχνικών έργων.
Η διημερίδα «Κι όμως κινείται» πραγματοποιείται για έκτη συνεχή χρονιά στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ειδικά εφέτος εντάσσεται στο πλαίσιο του εορτασμού των 20 χρόνων λειτουργίας του. Η διημερίδα αποτελεί το σημείο συνάντησης των Ελληνικών Φεστιβάλ κινούμενων σχεδίων προβάλλοντας τη σημασία τους στην ακαδημαϊκή κοινότητα και ενισχύοντας την συνεργασία και τον διάλογο μεταξύ των νέων δημιουργών και των θεσμοθετημένων χώρων έκφρασης.
Το Διιδρυματικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση», το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Επικοινωνίας & Οπτικοακουστικής Τεκμηρίωσης του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας οργανώνουν την ημερίδα "κι όμως κινείται: ANIMATION – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ" την Παρασκευή 18/5/2018 στον Βόλο.
Η επιστημονική ημερίδα έχει σκοπό να φωτίσει τις σύγχρονες προσεγγίσεις του αnimation στο πεδίο της εκπαίδευσης, εστιάζοντας στη χρήση των νέων τεχνολογιών και στις δυνατότητές τους για την ανάπτυξη σύνθετων εκπαιδευτικών δράσεων.
Η ημερίδα «Κι όμως κινείται» πραγματοποιείται για πέμπτη συνεχή χρονιά στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και αποτελεί πια σημείο συνάντησης των Ελληνικών Φεστιβάλ κινούμενων σχεδίων, προβάλλοντας τη σημασία τους στην ακαδημαϊκή κοινότητα και ενισχύοντας τη συνεργασία και τον διάλογο μεταξύ των νέων δημιουργών και των θεσμοθετημένων χώρων έκφρασης.
Στην Ελλάδα το περιοδικό «Τα παιδιά στην Ευρώπη σήμερα», κυκλοφορεί ένα τεύχος κάθε χρόνο και αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή. Η έκδοσή του υποστηρίζεται από το Δι-ιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση» στο οποίο συμμετέχουν το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, και το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας καθώς και το Τμήμα Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.
Σε αυτό το πρώτο τεύχος ο προβληματισμός που αναπτύσσεται σχετικά με την “παιδική ηλικία”, τόσο στα θεωρητικά άρθρα όσο και σε εκείνα που αναφέρονται σε εργασίες πεδίου και σε ερευνητικά δεδομένα ή σε άρθρα με μαρτυρίες από τον χώρο της εκπαίδευσης, αναδεικνύει το γεγονός πως δεν υπάρχει μία παιδική ηλικία, αλλά πολλές. Είναι μια γενική θέση που χαρακτηρίζει την οπτική του περιοδικού.
Το θέμα των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στην Ευρώπη μας απασχολεί ιδιαίτερα και θα συνεχίσει να μας απασχολεί και στα επόμενα τεύχη. Σε αυτό το τεύχος π.χ., το άρθρο της Katharina Gerarts αναφέρεται σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ποιοτική μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία με παιδιά πρόσφυγες. Η μεθοδολογία της έρευνας αυτής θεωρούμε ότι μπορεί να φανεί χρήσιμη σε όσους ασχολούνται με ανάλογα θέματα, γι’ αυτό και δίνεται ο σχετικός σύνδεσμος και επισυνάπτεται το σχετικό βιβλίο.
Στο τεύχος αυτό περιλαμβάνονται επίσης άρθρα σχετικά με δράσεις στον χώρο του σχολείου και των βρεφονηπιακών σταθμών, τα οποία συνδέονται με τη γενικότερη οπτική του περιοδικού.
Θα έπρεπε, τέλος, να επισημανθεί ότι οι θεωρητικές προσεγγίσεις και οι θέσεις που αναπτύσσονται εδράζονται στην κοινωνικό-οικονομική και πολιτισμική πραγματικότητα που χαρακτηρίζει το περιβάλλον του κάθε συγγραφέα. Για παράδειγμα σε χώρες όπως η Δανία ή η Γαλλία όπου η πρόσβαση στους παιδικούς σταθμούς και στα νηπιαγωγεία είναι καθολική, η πραγματικότητα αυτή δε μοιάζει να επηρεάζει την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων μέσω των αποτελεσμάτων των παιδιών στο σχολείο. Αντίθετα στη χώρα μας όπως και σε άλλες χώρες όπου δεν είναι γενικευμένη αυτή η πρόσβαση ο παράγοντας αυτός αναδεικνύεται ως εξαιρετικά σημαντικός.
Υπεύθυνη της ελληνικής έκδοσης
Τζέλα Βαρνάβα-Σκούρα
Ομότιμη Καθηγήτρια ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ